قوانین نانوشته بعد از جدایی

به گزارش خبر آزمون، بنفشه دولت آبادی- روان درمانگر و مشاور خانواده نوشت: بعد از تمام شدن یک رابطه عاطفی که سرمایه گذاری روانی زیادی برای آن شده، انجام رفتار های اشتباه امری طبیعی است. این رفتار ها احتمالا ناشی از فشار های روحی زیادی است که بر زن یا شوهر وارد شده است، اما چنین اقداماتی می تواند به ضرر شخصیت و عزت نفس زوج ها باشد.

قوانین نانوشته بعد از جدایی

به یاد داشته باشید که یکی از ویژگی های انسان منطقی و دارای سلامت روان این است که تحمل کافی داشته باشد و بتواند با کمترین آسیب، آن رویداد ناخوشایند را پشت سر بگذارد. زمانی که بعد از طلاق و از روی خشم تصمیم به انجام کاری داشتید قبل از آن حتما با خود آنالیز کنید که این تصمیم من چه سودی دارد، آیا شخصیت من را زیر سوال نمی برد، آیا اعتمادبه نفس مرا خدشه دار نمی نماید و .... در ادامه به مهم ترین قانون ها بعد از جدایی از دیدگاه روان شناسی اشاره می کنیم که امیدواریم چنان چه زوجی بعد از گذراندن تمام مسیر ها قدم در این مسیر گذاشت، بتواند با این اصول به خودآگاهی کافی برسد.

کنار گذاشتن توهین یا بحث کردن

بدترین اتفاقی که شاید بین شما و همسرتان بعد از طلاق بیفتد، این است که یکی از دو طرف سعی در توهین کردن و بردن آبروی دیگری کند. پیشنهاد می کنیم قبل از انجام این کار خوب فکر کنید که نتیجه این کار چیست و چه فایده ای خواهد داشت؟ سعی کنید هیجانات خود را کنترل کنید.

انتقام گرفتن ممنوع

بعد از جدایی ممکن است احساس کنید که قربانی اصلی شما بوده اید و به شما ظلم شده بنابراین باید حق تان را از طرف مقابل بگیرید پس به هر صورت دست به انتقام می زنید. بهتر است دست نگه دارید. اگر می خواهید به صورت درستی از او انتقام بگیرید بهتر است قلب شکسته تان را ترمیم کنید، روی پای خودتان بایستید و به آدم قوی تبدیل شوید.

وارد رابطه نو نشوید

برای فراموشی یک نفر هیچ وقت توصیه نمی گردد فوری وارد رابطه ناشناخته ای شوید، اما پیشنهاد می گردد یک بازه زمانی برای خود مشخص کنید و بعد از آن به فرصت های نو برای ازدواج فکر کنید. اما این تصمیم را زمانی شکل دهید که شناخت کافی از شخص مقابل داشته باشید و بعلاوه رابطه نو به شما اعتمادبه نفس کافی دهد.

قطع تماس و هر نوع ارتباط

نه تنها هر نوع ارتباط (حضوری، چت و ...) را با او قطع کنید بلکه حتی پروفایلشم را هم در فضای مجازی آنالیز نکنید. این کارها، فقط فکر شما را مشغول می نماید و این به نفع شما نیست.

رویابافی ممنوع

یکی از بدترین کار های بعد از جدایی این است که بنشینی و با خودت بگویی که کاش فلان کار را نمی کردم یا .... بعد از جدایی فراموش کردن رابطه و خاطرات قطعا سخت است، اما مقصر دانستن خودتان یا طرف مقابل چیزی را تغییر نمی دهد بلکه شرایط را دشوارتر می نماید. سعی کنید از رفتن به مکان هایی که باهم خاطره داشتید و حتی دوستان مشترکی اگر بین شما بوده، فاصله بگیرید. این کار حال روحی شما را مساعدتر می نماید.

زندگی تان را تعطیل نکنید

سوگواری و در هم شکستن در ابتدای جدایی طبیعی است، اما قرار نیست به علت از دست دادن طرف مقابل تان تمام کار و زندگی خودتان را تعطیل کنید و از انجام مسئولیت های مهم زندگی شانه خالی کنید. بعلاوه از تعهد مادر بودن، پدر بودن و مسئولیت نقش های اجتماعی خود غافل نشوید.

در دنیای مجازی غرق نشوید

برخی زوج ها بعد از جدایی برای فراموش و پاک کردن خاطرات تلخ، غرق دنیای مجازی می شوند و روز و شب خود را بی هدف در این شرایط سپری می نمایند. فراموش نکنیم که قطعا آسیب های دنیای مجازی به مراتب بیشتر از دنیای واقعی است. گاهی هم دیده می گردد برای تسکین درد و یافتن آرامش کذایی در شرایط جدایی به استعمال دخانیات روی می آورند و حتی پناه بردن به مصرف بی رویه آرام بخش ها. توجه داشته باشید لطمات جبران ناپذیری در استفاده از این گونه مواد در آینده ای نزدیک در انتظار شماست.

خودتان را دوست داشته باشید

بعد از طلاق، کیفیت سلامت روان و عزت نفس کاهش پیدا می نماید، اما شما باید با دوست داشتن خود به داد خودتان برسید. تمایل به دوری از اطرافیان و خلوت گزینی بعد از جدایی مسئله ای رایج است، اما دقت داشته باشید دوری کردن از کسانی که برای شان مهم هستید و اعتمادبه نفس شما را بالا می برند و قطعا به بهبودی شما هم یاری خواهند کرد پس بهتر است با افرادی که حس آرامش و اعتماد به نفس را در شما زنده می نمایند، همراه شوید.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: فرارو
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 362

به "قوانین نانوشته بعد از جدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین نانوشته بعد از جدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید