فاطمه یوسفی: در وزنه برداری زنان هم می توانیم مثل رضازاده و بهداد سلیمی داشته باشیم

به گزارش خبر آزمون، تهران (پانا) - قهرمان وزنه برداری بانوان که در مسابقات قهرمانی دنیا رکوردشکنی کرد، در خصوص حضورش در این رقابت ها اظهار نظر کرد.

فاطمه یوسفی: در وزنه برداری زنان هم می توانیم مثل رضازاده و بهداد سلیمی داشته باشیم

به گزارش ایلنا، فاطمه یوسفی، قهرمان وزنه برداری بانوان ایران در مسابقات دنیای پیروز شد رکورد زنی کند.

وی در مجموع با 219 کیلوگرم رکورد ملی دسته فوق سنگین به اضافه 87 کیلوگرم زنان را در یکضرب 6 کیلو و در دوضرب 5 کیلو و در مجموع 11 کیلوگرم ارتقا بخشید.

یوسفی در مور حضورش در مسابقات دنیای گفت: سطح مسابقات دنیای خیلی بالا بود و از حضور در این مسابقات خوشحالم. با تمریناتی که داشتم می دانستم می توانم عملکرد خوبی از خودم به نمایش بگذارم و خدا را شکر رکورد دنیای را 11 کیلو ارتقا دادم. البته می توانستم با توجه به رکوردهایی که در تمرینات داشتم وزنه سنگین تری بزنم ولی درخواست کادرفنی این وزن بود و من هم آن را رعایت کردم.

وی در خصوص آینده خودش و وزنه برداری بانوان در ایران گفت: وزنه برداری بانوان در ایران چند سالی می گردد که راه افتاده و با توجه به نوپا بودنش پیشرفت خوبی داشته است. مطمئن باشید این رشته در ایران استعدادهای خوبی دارد که در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد و در المپیک منتظر باشید و عملکرد بانوان وزنه بردار را ببینید. خودم به شخصه از امروز همه تلاشم را برای المپیک به کار خواهم گرفت تا در این رقابت ها روی سکو بروم و مدال کسب کنم.

قهرمان وزنه برداری بانوان گفت: ما در وزنه برداری آقایان همواره چهره های مطرحی داشتیم و این رشته برای ورزش ایران مدال آور بوده است. بزرگانی مثل آقای رضازاده و سلیمی را داشتیم ولی در بانوان هم چهره هایی داریم که بتوانند تا این حد مطرح شوند.

یوسفی در خصوص حمایت های لازم از بانوان در فدراسیون وزنه برداری شرح داد: خدا را شکر آقای مرادی حمایت های خوبی از تیم ما داشتند و وزنه برداری بانوان هم در زمان ایشان ایجاد شد و از زحماتی که می کشند سپاسگزارم.

وی در رابطه با اینکه چرا به رشته ای مثل وزنه برداری روی آورده گفت: همه از من می پرسند چرا به این رشته روی آوردم. دید عموم به رشته ما این است که وزنه برداری یک رشته مردانه است و این دید اشتباهی است. وزنه برداری یک رشته فنی و تکنیکی است که آنطور که به نظر می رسد خیلی به زور و قدرت ربط مستقیم ندارد و تکنیک و سبک بلند کردن وزنه در درجه اول مهم است. من خودم به این رشته علاقه داشتم و از انتخابم خوشحالم.

قهرمان وزنه برداری در سرانجام با اشاره به الگوهایش در این رشته ورزشی عنوان نمود: یک وزنه بردار خانم چینی در دسته ما حضور دارد که خیلی خوب است و به جز آن تالاخادزه هم یکی از الگوهای من است و واقعاً در کارش حرفه ای است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 74

به "فاطمه یوسفی: در وزنه برداری زنان هم می توانیم مثل رضازاده و بهداد سلیمی داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاطمه یوسفی: در وزنه برداری زنان هم می توانیم مثل رضازاده و بهداد سلیمی داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید