عکس ، بزرگ ترین هواپیمای هیدروژنی، الکتریکی دنیا به پرواز عایدی

به گزارش خبر آزمون، دیجیاتو نوشت: هواپیمای هیدروژنی-الکتریکی Dornier 228 شرکت ZeroAvia توانست به مدت 10 دقیقه در آسمان بریتانیا پرواز کند.

عکس ، بزرگ ترین هواپیمای هیدروژنی، الکتریکی دنیا به پرواز عایدی

شرکت ZeroAvia با پرواز پیروز بزرگ ترین هواپیمای هیدروژنی-الکتریکی جهان تاریخ ساز شد. این هواپیما که Dornier 228 نام دارد، دارای 19 صندلی و دو موتور است. این هواپیما توانست در اولین پرواز خود در آسمان بریتانیا، برای مدت 10 دقیقه پرواز کند.

این هواپیما بخشی از پروژه دولتی HyFlyer II محسوب می گردد که هدف از این پروژه تحقیق و توسعه، ساخت هواپیماهای کوچک با آسیب کمتر به محیط زیست است. طبق بیانیه ای مطبوعاتی، یک نمونه اولیه فول سایز موتور هیدروژنی-الکتریکی روی بال سمت چپ سوار شده بود و یک موتور Honeywell TPE-331 هم روی بال سمت راست وجود داشت. موتور سمت راست برای قدرت بیشتر هنگام برخاستن و بعلاوه افزایش ایمنی مورد استفاده نهاده شد.

پرواز بزرگ ترین هواپیمای هیدروژنی-الکتریکی جهان

موتور هیدروژنی این هواپیما از سوخت هیدروژن گازی فشرده تولیدشده با یک الکترولیز داخلی استفاده کرد و پیکربندی نمونه آزمایشی، شامل دو پشته سلول سوختی و بسته های باتری لیتیوم یونی در کابین بود. بااین حال برای استفاده تجاری، این موارد به یک مخزن ذخیره سازی خارجی منتقل می شوند تا فضای داخلی برای نشستن مسافران وجود داشته باشد.

شرکت ZeroAvia می خواهد سال جاری برای فناوری خود تأییدیه دریافت کند و در پی انجام پروازهای تجاری در سال 2025 است. این کمپانی بعلاوه روی موتورهای 2 تا 5 مگاواتی کار می نماید که امکان پرواز هواپیماها با 90 مسافر را فراهم خواهند کرد.

هدف این شرکت، استفاده از این موتورها در هواپیماهای باریک پیکر در یک دهه آینده است. در کنار دولت بریتانیا، آمازون هم یکی از سرمایه گذاران ZeroAvia محسوب می گردد. درنهایت باید منتظر ماند و دید تا سرانجام دهه جاری میلادی، هواپیماهای هیدروژنی-الکتریکی مورد استفاده گسترده قرار می گیرند یا اینکه تنها بخش بسیار کوچکی از پروازها را به خودشان اختصاص می دهند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 331

به "عکس ، بزرگ ترین هواپیمای هیدروژنی، الکتریکی دنیا به پرواز عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، بزرگ ترین هواپیمای هیدروژنی، الکتریکی دنیا به پرواز عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید