ساعت نو جی شاک کاسیو با الهام از لباس فضایی ناسا

به گزارش خبر آزمون، شرکت ساعت سازی ژاپنی کاسیو به تازگی یک ساعت تازه نارنجی رنگ به نام کاسیو جی شاک، که از لباس فضایی ناسا الهام گرفته شده است به بازار عرضه کرده است.

ساعت نو جی شاک کاسیو با الهام از لباس فضایی ناسا

به گزارش خبرنگاران، این ساعت آخرین ساعت دیجیتال کاسیو با ظاهری مشابه دیگر مدل های G-Shock، اما با بدنه ای نارنجی رنگ است. کاسیو جی شاک تازه با یک نمایشگر مشکی رنگ که نمایانگر گیره مشکی روی کلاه فضانوردان است و خط های نازک آبی رنگ که به طراحی لباس فضانوردان اشاره دارند، ارائه شده است.

حلقه بند ساعت با پرچم آمریکا که مقر ناسا است تزئین شده است و در پشت بدنه ساعت نیز تصویر حک شده یک فضانورد مشاهده می شود. ناسا اولین بار در سال 1988 در پی فاجعه شاتل فضایی چلنجر، لباس فضایی معروف نارنجی رنگ خود را معرفی کرد. این سازمان از این رنگ به منظور کمک به تیم های نجات برای یافتن اعضای خدمه در آب استفاده کرده بود. لباس نارنجی رنگ ناسا که با نام کت و شلوار کدو تنبل شناخته می شود، پس از آن در چندین مدل مختلف برای فضانوردان ارائه شد.

از جمله فناوری های به کار رفته در این ساعت می توان یک پنل خورشیدی را نام برد که نه تنها نور خورشید، بلکه نور ناشی از منابع ضعیف مانند لامپ های فلورسنت را به برق تبدیل می کند. زمان سنج اتمی Multi-Band 6 کاسیو نیز می تواند به طور اتوماتیک و از طریق دریافت امواج رادیویی زمینی، زمان را تشخیص دهد. این ساعت در برابر ضربه و تا عمق 200 متری دوام می آورد.

کاسیو جی شاک تازه به تایمر شمارش معکوس، نور پس زمینه LED، پنج زنگ هشدار روزانه و یک تقویم کامل مجهز شده است و در ابعاد 46.7 در 43.2 در 12.7 میلی متر عرضه می شود. این ساعت 170 دلاری در یک قاب حلبی و جعبه ای با عناصر لباس فضانوردی ناسا ارائه می شود. ساعت تازه جی شاک کاسیو یکی از معدود ساعت های مورد تایید ناسا برای استفاده در شاتل فضایی و ایستگاه فضایی بین المللی می باشد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 236

به "ساعت نو جی شاک کاسیو با الهام از لباس فضایی ناسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت نو جی شاک کاسیو با الهام از لباس فضایی ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید