روستای سنگان یکی از مکان های تفریحی اطراف تهران

به گزارش خبر آزمون، روستای سنگان

در این مقاله از معرفی مکان های تفریحی اطراف تهران تصمیم گرفتیم تا شما را با روستای سنگان که مناسب برای طبیعت گردی و سفر یک روز در اطراف مرکز است آشنا کنیم. پس اگر اهل طبیعت گردی هسیتد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

روستای سنگان یکی از مکان های تفریحی اطراف تهران

روستای سنگان ، از توابع بخش کن در ناحیه شمال غربی شهر تهران و در میان کوه های البرز میانی قرار گرفته است. ارتفاع روستای سنگان از سطح دریا 2100 متر است.

سنگان مشتمل بر شش محله به نام های ده پایین یا سنگان پایین، ده میان یا سنگان میانی، ده سر یا سنگان بالا، باغ دره، دره تک و سنگان نو است. قدیمی ترین محله روستای سنگان، سنگان پائین نام دارد که ورود به سنگان نیز به وسیله همین روستا است. آثار بازمانده تاریخی به ویژه آرامگاه امامزاده های سه گانه سنگان، نشانگر قدمت طولانی این روستا است. به استناد نوشته های بعضی از سنگ قبرها قدمت روستای سنگان به بیش از 500 سال پیش می رسد.

از مهم ترین دلایل جذب جهانگرد و طبیعت گرد به این روستا آبشار سنگان می باشد که بلندترین آبشار تهران و یکی از بلندترین آبشارهای ایران می باشد است.

آبشار سنگان ، بلندترین آبشار استان تهران و جزو چندین آبشار مرتفع کشور به شمار میرود که به عنوان اولین اثر طبیعی استان تهران در شهریور 98 در لیست میراث ملی ایران ثبت گشت. این آبشار مرتفع در طول سال جهانگردان و زیادی از جمله داخلی و خارجی جذب میکند و یکی از مسیر های مورد علاقه کوهنوردان تیم های طبیعتگردی میباشد.

  • روستای زرین دشت یکی از منطقه ها بسیار سر سبز و خوش آب و هوا
  • چشم اندازی دیدنی تهران بر فراز بام بوکان
  • با بام امیرآباد یا پل عشاق تهران بیشتر آشنا شوید
  • بلوار الیزابت یا بلوار کشاورز یکی از زیباترین خیابان های تهران برای پیاده روی
منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 476

به "روستای سنگان یکی از مکان های تفریحی اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای سنگان یکی از مکان های تفریحی اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید