تکمیل نشدن نیروگاه های برقابی به علت کارشکنی بانک ها

به گزارش خبر آزمون، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران گفت: درحالی که دولت، بانک ها را مکلف به سرمایه گذاری در پروژه نیروگاه های برق آبی نموده است بانک ها با تامین نکردن اعتبار سبب تکمیل نشدن نیروگاه های برق آبی شدند.

تکمیل نشدن نیروگاه های برقابی به علت کارشکنی بانک ها

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سید حسن رضوی با بیان اینکه این رویه مدت زمان اجرای پروژه های برق آبی را از 3 تا 5 سال به 10 تا 15 سال افزایش داده اضافه کرد: طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها سبب سه برابر شدن هزینه انجام پروژه ها شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت بازگشت اصل و سود سرمایه گذاری شده را تضمین نموده است گفت: با وجود این شرایط بانک ها در این زمینه همکاری نکردند که این رویه هم هزینه ساخت نیروگاه ها را چند برابر نموده و هم دولت را در تامین برق مورد احتیاج با مشکل روبرو نموده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: درحال حاضر 12 هزار و 128 مگاوات نیروگاه برق ابی وجود دارد که 73 درصد این ها تحت پوشش شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران است.

رضوی با بیان اینکه هم اکنون 8 هزار مگاوات نیروگاه برق آبی در حال مطالعه و اجراست گفت: 3 هزار مگاوات نیروگاه برق آبی هم اکنون در حال احداث است که بعضی از این نیروگاه ها 50 درصد وبعضی 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اما به علت تامین نشدن اعتبار همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی با اشاره به اینکه بروز مشکل در تامین برق از سال های گذشته پیش بینی شده بود اضافه کرد: هم اکنون نیروگاه برق آبی چمشیر با پیشرفت فیزیکی 87 درصد بخاطر 200 میلیارد تومان اعتبار هم چنان ناتمام مانده است درحالی که ورود این نیروگاه به مدار میتواند یاری خوبی در پایداری شبکه برق برای بهار وتابستان سال 1401 باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران با تاکید بر اینکه آب و برق خدمات توسعه ای هستند اضافه کرد: با قطعی در این دو خدمت مهم، جمعی از مردم دچار مشکل خواهند شد بنابر این تامین اقتصادی این ها باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، رضوی با اشاره به ضرورت در اولویت قرار گرفتن تامین اعتبار این پروژه ها گفت: پیشنهاد این فرایند برای بودجه 1401 و برنامه توسعه هفتم ارائه و البته همین پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است تا در قالب طرح مانع زدایی از صنعت برق عملیاتی گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 84

به "تکمیل نشدن نیروگاه های برقابی به علت کارشکنی بانک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل نشدن نیروگاه های برقابی به علت کارشکنی بانک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید