تصاویر ، دایناسور ماشین ها؛ بنز کمیابی که از دیوار صاف بالا می رود

به گزارش خبر آزمون، دایناسور ماشین ها! شاید این برترین لقب برای مرسدس بنز G63 AMG 6x6 باشد. هیولایی که با دیگر ماشین ها تفاوتی عمده دارد.

تصاویر ، دایناسور ماشین ها؛ بنز کمیابی که از دیوار صاف بالا می رود

مسعود عابدینی: این خودرو به معنای واقعی یکی از افتخارات بزرگ مرسدس بنز است و با اینکه 9 سال از رونمایی آن می گذرد، ولی همگان به این خودرو نگاه خاصی دارند.

مرسدس بنز از این خودرو در سال 2013 رونمایی کرد. این جی کلاس 6 چرخ به سفارش ارتش استرالیا ساخته شد و خط فراوریش در شهر گراتس اتریش قرار داشت. پس از دو سال و با فراوری حدود 100 عدد از این خودرو، G63 شش چرخ از خط فراوری خارج شد.

اتفاق مهمی که در طراحی این خودرو رخ داد، ترکیب شکل سنتی جی کلاس با تجهیزات مدرن آفرودی بود. علاوه بر اضافه شدن یک محور به این خودرو، قسمت بار بزرگی هم برای آن طراحی نموده بودند.

به خاطر داشتن 6 چرخ و بعلاوه ابعاد بسیار بزرگ،برای تردد در آمریکا، محدودیت هایی برای آن درنظر گرفته شد. در طراحی داخلی این خودرو تفاوت زیادی با نسخه عادی دیده نمی گردد،جز اینکه دکمه ها و سیستم هایی برای اعمال تنظیمات آفرودی، مثل کم و زیاد کردن باد تمام چرخ ها، در آن دیده می گردد.

نیروگاه بزرگ این خودرو، یک موتور هشت سیلندر 5.5 لیتری توئین توربو است که قادر است 536 اسب بخار و 760 نیوتون متر گشتاور فراوری کند. شتاب صفر تا صد این دایناسور 4 تنی، 8 ثانیه است.

گیربکس این خودرو 7 سرعته اتوماتیک است و از نظر مصرف سوخت،در هر 100 کیلومتر، 9/20 لیتر بنزین مصرف می نماید که با طبیعت این خودرو سازگار است.

این خودرو دارای 3 محور فعال و 5 عدد دیفرانسیل قفل شونده بوده و می تواند تا عمق 1 متری در آب حرکت کند.

حداکثر سرعت این خودرو، به علت بالابودن مرکز ثقل آن، تا 160 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

قیمت این بنز 6 چرخ در زمان فراوری، 600 هزار دلار بود که پس از توقف فراوری، قیمتش در حال افزایش است؛ به طوری که در یکی از حراجی ها در آمریکا، با قیمت 975 هزار دلار به فروخته شده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آذر 1401 بروزرسانی: 9 آذر 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 302

به "تصاویر ، دایناسور ماشین ها؛ بنز کمیابی که از دیوار صاف بالا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، دایناسور ماشین ها؛ بنز کمیابی که از دیوار صاف بالا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید