برترین جاهای دیدنی نامیبیا

به گزارش خبر آزمون، نامیبیا (Namibia) به عنوانی یکی از گردشگرپذیرترین کشورهای آفریقایی به شمار می رود که همچنان با جاذبه های طبیعی درخشان و زیبای خودش همه گردشگران و بازدیدکننده ها را به حیرت وا می دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین جاهای دیدنی نامیبیا بپردازیم.

برترین جاهای دیدنی نامیبیا

10. شهر متروکه کولمانسکوپ

Kolmanskop Ghost Town

شهر متروکه کولمانسکوپ (Kolmanskop Ghost Town) با شهرهای متروکه ای که شما قبلا مشاهده نموده اید، متفاوت خواهد بود. اینجا زمانی سکونتگاهی پر رونق بوده و بیشتر ساکنان آن نیز آلمانی بودند که در اوایل قرن بیستم میلادی برای بهره برداری از منابع الماس به اینجا سفر کردند.

بسیاری از ساکنین این شهر در میانه دهه پنجاه میلادی اینجا را ترک کردند و چیزی جز بیمارستان ها، خانه ها و فروشگاه های قدیمی از خود به جای نگذاشته اند. با گشت و گذار در میان این ساختمان ها می توانید شاهد منظره های زیبا و گاها دلهره آوری باشید. هجوم ماسه ها به داخل شهر نیز تاکیدی بیشتر بر متروکه بودن این مکان دارد.

9. اسپیتزکوپ

Spitzkoppe

قله های گرانیتی شیبدار و زمین های قرمز و پوشیده از گرد و غبار در اسپیتزکوپ (Spitzkoppe) بسیار شبیه به سطح سیاره مریخ به نظر می رسند و گشت و گذار در آنجا این حس را به شما می دهد که در حال قدم زدن در مریخ هستید.

این کوه ها در قلب صحرای نامیب (Namib Desert) قرار گرفته اند و به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری نامیبیا برای صخره نوردی و کوهنوردی به شمار می روند. سختی این سرزمین سبب شده تا تنها 600 نفر تا به امروز به این قله صعود نموده باشند.

8. سنگ نگاره تیوفلفونتین

Twyfelfontein Rock Art

منطقه تیوفلفونتین (Twyfelfontein) بیش از 6000 سال قدمت دارد و بزرگترین تراکم سنگ نگاره ها و هنرهای صخره ای نه تنها در نامیبیا بلکه در کل قاره آفریقا را دارد و در آنجا می توان بیش از 5000 سنگ نگاره را پیدا کرد.

این سنگ نگاره ها زندگی های گذشته را برای ما به نمایش می گذارند. در بعضی از آن ها، صحنه هایی از شکار، ساختن سلاح همچنون تیر و کمان و بعلاوه بازی کردن به نمایش گذاشته شده اند که بسیار جالب توجه به نظر می رسند.

7. منطقه کیپ کراس

Cape Cross seal colony

منطقه کیپ کراس (Cape Cross) بیشتر برای کلنی فک های خودش معروفیت دارد. در سفر به ساحل اسکلت (Skeleton Coast) شما می توانید محل زندگی بیش از 100000 فک خزدار را مشاهده کنید که بزرگترین کلنی این گونه در سراسر دنیا به شمار می روند. این منطقه حفاظت شده مکانی امن در اختیار فک ها قرار می دهد تا با خیالی آسوده به فراوری مثل بپردازند و در عین حال، از آن ها در برابر تاجران خز محافظت می نماید.

6. واتربرگ

Waterberg

فلات واتربرگ (Waterberg) بهشتی برای علاقه مندان به طبیعت و فضای باز به شمار می رود. این منطقه مرتفع در دشت های کالاهاری (Kalahari Plains) قرار گرفته و یکی از متنوع ترین مکان ها در سراسر کشور نامیبیا از لحاظ زیست محیطی به شمار می رود.

در منطقه واتربرگ نه تنها بیش از 200 نوع پرنده و پستاندار زندگی می نمایند بلکه به عنوان مکانی حفاظت شده برای گونه های نادر و در خطر انقراض همانند کرگدن سیاه شناخته می گردد و از همین رو، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

5. شهر لودریتز

Lüderitz

شهر لودریتز (Lüderitz) یکی از خارق العاده ترین مقاصد فرهنگی در نامیبیا به شمار می رود. این شهر ساحلی بیشتر برای معماری استعماری آلمانی خودش شناخته می گردد که بسیار رنگارنگ و زیبا است و از جمله ساختمان های معروف آن نیز می توان به کلیسای صخره ای (Rock Church) و گوئرکهوز (Goerkehuse) اشاره نمود.

از جمله فعالیت ها و تفریحاتی که می توان در شهر لودریتز انجام داد، تماشای دلفین ها، گشت و گذار در بندر و بازدید از خط راه آهن از کارافتاده ای در آن نزدیکی است. در فاصله کوتاهی از اینجا نیز شهر متروکه کولمانسکوپ قرار گرفته است.

4. تالاب خلیج والویس

Walvis Bay Lagoon

شهر صنعتی پیرامون تالاب خلیج والویس (Walvis Bay Lagoon) ممکن است چندان زیبا و تماشایی نباشد اما در سفر به سمت ساحل، شما شاهد یکی از متنوع ترین زیستگاه های پرندگان و موجودات تالاب خواهید بود.

این تالاب زیبا و تماشایی بیشتر برای کلنی بسیار بزرگ از فلامینگوهای آفریقای جنوبی خودش معروفیت دارد و در آنجا شما می توانید صدها فلامینگو را مشاهده کنید که درون آب های کم عمق در حال غذا خوردن هستند. در سمت جنوب تالاب نیز شما می توانید شاهد دریاچه ای صورتی رنگ باشید.

3. پارک ملی اتوشا

Etosha National Park

سفر به نامیبیا بدون بازدید و سافاری حیات وحش در پارک ملی اتوشا (Etosha National Park) کامل نمی گردد. در اینجا شما می توانید از نزدیک با بعضی از خارق العاده ترین حیوانات دنیا همانند شیرها، زرافه ها، فیل ها و گوزن ها روبه رو شوید.

در مرکز پارک ملی اتوشا نیز پهنه نمکی ای قرار گرفته است که تقریبا یک چهارم کل پارک را در بر می گیرد. گرچه این پهنه در بیشتر طول سال خشک است اما با این وجود نیز بسیاری از حیوانات در حفره های به جای مانده آن مشغول نوشیدن آب هستند.

2. دره فیش ریور

Fish River Canyon

دره فیش ریور (Fish River Canyon) به لطف شکاف های بزرگ و پرتگاه های شیبدار خودش بسیار مهیج و نفس گیر به نظر می رسد. اینجا که به عنوان بزرگترین دره در سراسر آفریقا شناخته می گردد، تا چشم کار می نماید به سمت افق کشیده شده است.

در فصل بارندگی، رودخانه فیش در داخل این دره جریان پیدا می کند؛ این در حالی است که در فصول دیگر، این دره خشک و پر از گیاهان بیابانی است. گشت و گذار در میان این طبیعت زیبا و تماشایی مطمئنا اوقات خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

1. سسوسولی

Sossusvlei

سسوسولی (Sossusvlei) بعضی از بزرگترین تل ماسه های شنی در سراسر دنیا را درون خودش جای داده و از جمله جاهای تماشای نامیبیا به شمار می رود که حتما باید از آن تماشا کنید. در این منطقه تپه های نارنجی و سرخ متعددی به چشم می خورند که ارتفاع بعضی از آن ها به 1200 پا نیز می رسند.

تل ماسه 45 (Dune 45)، بیش از پنج میلیون سال قدمت دارد و گشت و گذار در آن به هنگام صبح و تماشای منظره ها زیبا و خارق العاده از بالای آن، می تواند بسیار به یادماندنی باشد. بالا رفتن از این تل ماسه حدود 30 دقیقه زمان می برد اما نتیجه نهایی ارزش این سختی را دارد.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 338

به "برترین جاهای دیدنی نامیبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی نامیبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید