اگر هر روز یک برگر بخورید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد؟

به گزارش خبر آزمون، برگر یک غذای اصلی امریکایی است. صنعت فست فود با عشق ما به گوشت گاو رشد می نماید. امریکایی ها به قدری برگر دوست دارند که به طور منظم آن را می خورند. یک امریکایی به طور میانگین حدود پنج برگر در ماه می خورد.

اگر هر روز یک برگر بخورید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهولایف؛ شاید شما به قدری برگر دوست باشید که مقدار بیش تری از آن را می خورید. اگر چنین است ارزش آن را دارد به این فکر کنید که خوردن حجم بالای برگر چه تاثیری بر روی سلامتی تان خواهد گذاشت.

آیا برگر ها سالم هستند؟

براساس نتیجه نظرسنجی صورت گرفته به وسیله Mintel 82 درصد از امریکایی ها معتقدند که برگر یک غذای سالم و منبع خوبی از مواد مغذی می باشد. این باور عمومی بدان خاطر است که برگر به علت داشتن پروتئین بالا شناخته شده است. در حالی که درست است که برگر سرشار از پروتئین می باشد، اما به طور کامل یک غذای سالم نیست.

برگر ها سرشار از چربی اشباع شده هستند که می تواند منجر به بروز بیماری قلبی و افزایش سطح کلسترول گردد. بدین خاطر برگر غذایی ناسالم است. یک چهارم برگر مک دونالد حاوی 8 گرم چربی اشباع شده است که بیش از 50 درصد از مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه چربی اشباع شده به وسیله انجمن قلب امریکا می باشد. هم چنین، 710 میلی گرم سدیم در برگر وجود دارد.

برخلاف منابع پروتئینی گیاهی برگر فاقد ارزش غذایی قابل توجه برای بدن است. برای مثال، مواد غذایی ای مانند لوبیا، نخود و توفو همگی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند که برگر ها فاقد آن می باشند. با این وجود، برگر تماما بد نیست و حاوی پروتئین و آهن نیز می باشد. با این وجود، این مزایا برای متعادل ساختن مقدار بالای چربی اشباع شده موجود در برگر کافی نیستند.

اگر هر روز یک برگر بخورید چه اتفاقی می افتد؟

اگر هر روز برگر بخورید باعث خواهید شد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در شما افزایش یابد. چربی اشباع شده موجود در گوشت قرمز که برگر را شامل می گردد می تواند منجر به افزایش کلسترول بد و کاهش سطح کلسترول خوب گردد.

داشتن فشار خون بالا خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نیز افزایش می دهد. علاوه بر تاثیر منفی خوردن برگر روزانه بر سلامت قلب خوردن روزانه یک برگر برای سلامت روده نیز مضر است. نتایج بعضی از مطالعات نشان می دهند که گوشت قرمز می تواند به التهاب روده دامن بزند.

مصرف یک وعده گوشت قرمز در روز خطر التهاب روده و دیورتیکولیت یا ضعف در دیواره روده را تا 18 درصد افزایش می دهد. نشان داده شد که جایگزینی گوشت قرمز با مرغ یا ماهی بدون چربی این خطر را تا حدود 20 درصد کاهش می دهد.

اگر خطرات افزایش یافته بیماری قلبی عروقی و التهاب روده برای متقاعد کردن شما به منظور تحدیدنظر درباره خوردن یک برگر کافی نیست یافته های یک مطالعه علمی یک دهه ای را در نظر بگیرید که نیم میلیون نفر در آن مورد ارزیابی قرار گرفتند. محققان دریافتند که رژیم غذایی سرشار از گوشت قرمز با طول عمر کوتاه تر مرتبط است. این تا حد زیادی به علت افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی عروقی است.

اگر عادت به خوردن برگر به طور منظم دارید یادگیری در خصوص این که چگونه این عادت غذایی می تواند بر سلامت تاثیر منفی بگذارد می تواند بسیار ناامید نماینده باشد. اگر برگر را دوست دارید می توانید آن را از رژیم غذایی خود حذف نکنید بلکه صرفا به مقدار کم تری آن را مصرف نمایید تا برای سایر گزینه های غنی از مواد مغذی به عنوان منابع اصلی تامین پروتئین مورد احتیاج بدن تان نیز جا باز کنید.

اگر در کنار گذاشتن برگر مشکل دارید برگر بوقلمون (که چربی اشباع کمتری نسبت به همبرگر گوشت گاو دارد) و برگر گیاهی را مدنظر قرار دهید. در پی برگر های گیاهی ای باشید که با مواد غذایی کامل مانند لوبیا، نخود و غلات کامل درست شده اند تا برترین مواد مغذی را برای تان تامین نمایند.

هنگامی که تصمیم می گیرید تعداد همبرگر هایی که به طور منظم می خورید را کاهش دهید این فرصت را به خود می دهد که غذا های غنی از مواد مغذی بیش تری را در رژیم غذایی تان بگنجانید. تنوع شرط اساسی در داشتن رژیم غذایی سالم است تا اطمینان حاصل گردد که تمام مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده خود را دریافت می کنید. خوردن هر روز یک غذای مشابه ممکن است فرد را در معرض خطر از دست دادن مواد مغذی کلیدی قرار دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 416

به "اگر هر روز یک برگر بخورید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر هر روز یک برگر بخورید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید