اپل شاید آیفون های سال 2022 را بدون شیار سیم کارت عرضه کند

به گزارش خبر آزمون، به تازگی گزارش هایی مبنی بر حذف شیار سیم کارت از آیفون های 15 در سال 2023 منتشر شده است. اندکی پس از این شایعه ها و گزارش ها، افشاگری در گفت وگو با وب سایت MacRumors اعلام نموده که اپل از چندی پیش در حال مذاکره با اپراتورهای بزرگ ایالات متحده آمریکا بوده و به آن ها گفته گوشی های هوشمندی که در سال 2022 رونمایی می شوند، تنها از eSIM پشتیبانی خواهند کرد و این یعنی ممکن است که ما خیلی زودتر شاهد حذف شیار فیزیکی سیم کارت در گوشی های آیفون 14 باشیم.

اپل شاید آیفون های سال 2022 را بدون شیار سیم کارت عرضه کند

این اطلاعات از سوی افشاگر قابل اعتماد @dylandkt در توییتر منتشر شده است. او با انتشار توییتی نوشت: من با شایعه های اخیر درباره حذف شیار فیزیکی سیم کارت گوشی های آیفون موافق هستم. حذف شیار فیزیکی سیم کارت از گوشی های هوشمند چند مزیت از جنبه فراوریی آن دارد: اولاً، مکانیزم بیرون انداختن و قرار دادن شیار سیم کارت دیگر نیازی به فراوری ندارد و نبود آن فضای خوبی را در داخل گوشی هوشمند آزاد می نماید. دوم اینکه، یک پورت کمتر فراوری قاب را ساده تر می نماید و حذف شیار سیم کارت باعث می گردد که گوشی هوشمند نسبت به آب و گرد و غبار مقاوم تر گردد و محفظه های کمتری برای نفوذ مایعات به داخل گوشی در دسترس باشند.

برای آن دسته از کاربرانی که نمی دانند، باید خاطر نشان کنیم که eSIM یا سیم کارت الکترونیکی نوترین و به روزترین فرمت برای سیم کارت است. البته احتمالا بهتر است برای eSIM دیگر از عنوان سیم کارت استفاده نکنیم. نام eSIM به معنی سیم جاسازی شده (Embedded SIM) است، یعنی سیم کارتی که با یک گجت یکپارچه شده. eSIM یک سیم کارت واقعی نیست، بلکه یک چیپ با استاندارد SON-8 است که مستقیما داخل یک گجت تعبیه شده. با این حساب eSIM را نمی توان خارج یا تعویض کرد.

با حذف جک هدفون به وسیله اپل و استفاده از لوازم جانبی MagSafe در سال های اخیر، این شرکت در صورت حذف شیار فیزیکی سیم کارت در مدل های آینده، گامی دیگر به سوی آیفون بدون پورت بر می دارد. نسل های اخیر آیفون ها، می توانند در کنار نانوسیم فیزیکی از eSIM استفاده نمایند. بعضی از آیفون های هنگ کنگی و چینی هم می توانند از دو نانو سیم کارت پشتیبانی نمایند. گذشته ار این مسائل درباره آیفون های نسل های بعدی شایعه ها و حدس های مختلفی وجود دارد که به تازگی هم به تعداد آن ها افزوده شده است.

پیش تر به عنوان مثال خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل میخواهد تا سهم تأمین نمایشگر های 120 هرتز سامسونگ را برای سری آیفون های 14 کم کند و در عوض به LG و Boe سهم بیشتری را به این زمینه اختصاص دهد. طبق گزارش های منتشر شده، LG نه تنها قرار است پنل های LTPO را برای آیفون 14 مکس فراوری کند، بلکه در واقع برای عرضه نمایشگر آیفون 14 پرو مکس هم مد نظر اپل واقع شده است. از آنجایی که LG خطوط فراوریی که برای تأمین صفحه نمایش های 60 هرتزی LTPS اپل استفاده می نماید را برای فراوری نمایشگرهای LTPO تغییر داده، بنابراین نمی تواند به مقدار سری آیفون 13 به اپل نمایشگر عرضه کند. این کندی شرکت LG در عرضه، در نهایت به وسیله سومین تأمین نماینده صفحه نمایش اپل یعنی شرکت BOE تأمین خواهد شد.

دیگر شایعه ها مربوط به سری آیفون های 14 حاکی از آن است که اپل هم از نمایشگر مبتنی بر ناچ و هم نمایشگر حفره دار در این گوشی های هوشمند استفاده می نماید. به نظر می رسد که استقبال خوب کاربران از نمایشگر های حفره دار، غول فناوری آمریکایی را راضی نموده تا از این فناوری در گوشی های نو خود بهره ببرد، اما این طور نیست که طراحی مبتنی بر ناچ گوشی های خود را کنار بگذارد. طبق آخرین گزارش ها، آیفون 14 پرو و پرو مکس دو گوشی خواهند بود از نمایشگر حفره دار بهره می برند که هر دوی این نمایشگر ها به وسیله سامسونگ و LG تأمین خواهند شد.

بر اساس آخرین گزارش ها، LG و Boe قصد دارند تا با افزایش محموله های تامین نمایشگر سری آیفون های 14، حضور سامسونگ در این ترکیب را کم رنگ نمایند. اما باید گفت که سامسونگ در زمینه فراوری نمایشگرهای اولد و ساخت نمایشگرهای حفره دار همچنان پیشتاز است. بنابراین LG برای رقابت با سامسونگ باید کیفیت نمایشگرهای خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

از دیگر حدس ها می توان به افشاگری های کو تحلیلگر معروف اپل اشاره نمود که طبق آن هر دو مدل آیفون 14 پرو همراه با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی معرفی می شوند. چند روز قبل هم یکی دیگر از افشاگران گفت که مدل های پرو آیفون 14 از دوربین سه گانه بهره می برند که دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 48 مگاپیکسلی خواهد بود و دوربین های اولترا واید و تله فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی از راه می رسند. در نهایت باید دید که در روز های آینده، چه اخبار دیگری درباره نسل بعدی گوشی های اپل یعنی سری آیفون های 14 منتشر خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 101

به "اپل شاید آیفون های سال 2022 را بدون شیار سیم کارت عرضه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل شاید آیفون های سال 2022 را بدون شیار سیم کارت عرضه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید