استفاده از نابازیگرانِ سن بالا با دستمزد های کم در سینما

به گزارش خبر آزمون، غلامحسین لطفی، بازیگر می گوید: زمانی بود که می گفتیم سینما کاملا معطوف به جوانان و کاراکتر های جوان شده، اما امروز گاهی می بینیم که نابازیگرانی در سنین بالا در سینما حضور دارند.

استفاده از نابازیگرانِ سن بالا با دستمزد های کم در سینما

به گزارش اندازه، غلامحسین لطفی بازیگر سریال های طنزی همانند سه در چهار، خانه به دوش و ساختمان پزشکان گفت: نمی دانم مشکل کجاست. زمانی بود که می گفتیم سینما کاملا معطوف به جوانان و کاراکتر های جوان شده، اما امروز گاه می بینیم که نابازیگرانی در سنین بالا حضور دارند.

او درباره فعالیت های خود در عرصه تئاتر گفت: دیگر از پاسخ به این سوال خسته شده ام. اینکه بگویم مدت هاست به من پیشنهاد خوبی نشده، برایم خسته نماینده شده است. به شما قول می دهم اگر سال آینده هم با من تماس بگیرید، کاری ندارم.

وی ادامه داد: مگر چقدر در آثار سینمایی یا سریالی از حضور بازیگران پیشکسوت استفاده می گردد؟ مگر چند نقش نوشته می گردد که همه بخواهیم کار کنیم؟

این بازیگر پیشکسوت افزود: البته که آنقدر نقش ها کوتاه و بی اهمیت شده اند که طبیعتا اگر بعضی کاراکتر های سن بالا را به بازیگران پیشنهاد بدهند آن ها نمی پذیرند. به جایش نابازیگر ها را با دستمزد های کم وارد می نمایند. به این شکل می گردد که ما شاهد آن هستیم که سال هاست بازیگران پیشکسوت نقش قابل توجهی را بازی نکرده اند.

وی درباره شرایط بازیگران در دوران کرونا اعلام کرد: شرایط بازیگران در دوران قبل از کرونا هم خوب نبود. شاید بعضی از افراد در اخبار هستند و همواره روی تیتر می آیند، اما واقعیت بازیگری این نیست. شاید فقط یک درصد از بازیگران دستمزد خوب می گیرند و دیده می شوند.

بازیگر سریال سه در چهار تعداد بازیگران بیکار و کم کار را بالا خواند و گفت: واقعیت بازیگری آنجاست که سالانه تعداد زیادی فارغ التحصیل بازیگری داریم. در کنار آن تعداد زیادی از بازیگران قدیمی بیکار هستند. تعداد آثار هم کم نیست، اما ما شاهدیم که تعداد محدودی بازیگر در آثار حضور دارند.

لطفی گفت: نکته قابل تامل آنجاست که شاید کارگردانان و تهیه نمایندگان اهمیت ندهند، اما وقتی یک بازیگر سالانه در چندین کار دیده می گردد، دیگر باورپذیری اش برای یک کاراکتر از بین می رود. مگر بعضی افراد چقدر توان دارند که طی یک سال چندین نقش قبول می نمایند؟ من از نسلی هستم که باید برای هر نقش مدت ها زحمت می کشیدند، اما امروز انگار این موضوع اهمیتی ندارند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 182

به "استفاده از نابازیگرانِ سن بالا با دستمزد های کم در سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از نابازیگرانِ سن بالا با دستمزد های کم در سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید