ورود به تمام پارک های جنگلی در روز طبیعت رایگان شد

به گزارش خبر آزمون، ورودیه رایگان پارک های جنگلی در روز 13 فروردین

در این روزها، اخبار بسیاری پیرامون طبیعت و البته روز سیزده به در خواهید خواند. خوشبختانه امسال، خبرهای خوشی برای این روز در راه است. با انتشار خبر ورودیه رایگان پارک های جنگلی می توان نوید روز شادی را برای مردم ایران و عاشقان طبیعت در نظر گرفت. اگر چه طبیعت و آب و هوا از ابتدای عید تا به امروز بسیاری از منطقه ها را غافلگیر نموده است اما مردم ایران همچنان برای ادای احترام به طبیعت و بیرون آمدن از خانه هایشان منتظر روز سیزده به در هستند. مجله خبرنگاران به نقل از خبرگزاری های دیگر مانند ایسنا، رکنا و غیره اطلاعیه مهمی را برای هموطنان عزیزمان آماده نموده است.

ورود به تمام پارک های جنگلی در روز طبیعت رایگان شد

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اطلاعیه ای را به کلیه واحدهای منابع طبیعی سراسر کشور صدور و اعلام نمود. بر اساس این اطلاعیه، کلیه واحدهای منابع طبیعی سراسر کشور موظفند که روز 13 فروردین با حضور در عرصه های منابع طبیعی، مردم را همراهی کنند و در این روز هیچ گونه مبلغ ورودی در مبادی پارک های جنگلی از مردم گرفته نمی شود.

در نتیجه ورودیه رایگان پارک های جنگلی در روز 13 فروردین می توان انتظار توجه ویژه به طبیعت پیرامون و استقبال مردم از طبیعت گردی را داشت.

خلیل آقایی در این اطلاعیه اظهار کرد:

روز طبیعت از جمله سنت هایی است که از گذشته های دور برای مردم عزیز کشور به یادگار مانده و نشان از نشاط و سرزندگی و آشتی مردم با طبیعت دارد.

ایشان در ادامه از کلیه همکاران منابع طبیعی در خواست نمود تا در روز طبیعت قبل از حضور مردم، در پارک های جنگلی یا مراتع این مکان ها حضور داشته باشند. در نهایت هم پس از پایان حضور مردم و اطمینان از شرایط عادی و کنترل آتش، آن مکان را ترک کنند.

همچنین خلیل آقایی در ادامه عنوان کرد که در عرصه های طبیعی، فضاهای مناسبی برای افروختن آتش و پخت و پز در نظر گرفته شده است. بنابراین در این روز، از توسعه و پراکندگی نامناسب آتش حتما می بایست جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از اطلاعیه سازمان جنگل ها به کارکنان منابع طبیعی توصیه کرد که برای جلوگیری از شکستن شاخه های درختان و کندن بوته ها، چوب خشک و زغال در اختیار مردم قرار دهند.

وی با بیان ورودیه رایگان پارک های جنگلی در روز طبیعت برای مردم و خانواده های طبیعت گردی که وارد پارک های جنگلی کشور می شوند، ادامه داد:

اخذ هر گونه وجوه جهت استفاده از عرصه های منابع طبیعی در این روز ممنوع است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، آقایی در پایان از اداره های کل منابع طبیعی کشور خواست تا برای هم افزایی و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، از مشارکت و ظرفیت دستگاه های منطقه ای نیز بهره مند شوند.

در این میان، یادی کنیم شهریار و بیت شعری در مورد روز سیزده از او می آوریم:

سیزده را همه عالم به در امروز از شهر

من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 110

به "ورود به تمام پارک های جنگلی در روز طبیعت رایگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود به تمام پارک های جنگلی در روز طبیعت رایگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید