هیجان پرواز با لباس بالدار

به گزارش خبر آزمون، هیجان پرواز واقعی

برخی از افراد عاشق هیجان و تفریحات مهیج هستند اگر شما هم از هواداران ورزش های پر شوق و شور هستید این پست را تا آخر بخوانید. همواره ورزش های هوایی می تواند شما را سرشار از هیجان کند، در چند سال اخیر ورزشی به نام پرواز با لباس بالدار پر سرو صدا شده است. اگر دوست دارید که با این ورزش بیشتر آشنا شوید و بدانید که چگونه می توان بدون تجهیزات خاصی پرواز کرد در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

هیجان پرواز با لباس بالدار

در پرواز با لباس بالدار افراد با یک لباس مخصوص که بال دارد از صخره یا هواپیما خود را به پایین پرت می نمایند، در این ورزش برخلاف پرش های دیگر که در همان ابتدا چتر باز می گردد لباس بالدار به فرد یاری می نماید تا بتواند حرکت های خود را کنترل کند. از زمان های گذشته انسان در آرزوی پرواز بود و در راستای همین آرزو بود که پیروز شد هواپیما را اختراع کند، این لباس پرنده به نوعی انسان را به آرزوی خود رسانده است چون اگر این لباس را بپوشید مانند پرنده ها پرواز می کنید. البته این را هم اضافه کنیم که در لباس بالدار درست در لحظه آخری که شخص می خواهد به زمین برسد برای او چتر نجاتی باز می گردد و او به آهستگی فرود می آید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حدود 100 سال پیش فردی که خیاطی 33 ساله بود لباسی پوشید که هم چتر و هم بال داشت، او به بالای برج ایفل رفت و سعی کرد لباسی که اختراع نموده را امتحان کند ولی پیروز به پرواز نشد و با سقوط به زمین به کام مرگ فرو رفت. در اواسط دهه 1990 بود که لباس های بالداری با مواد نایلونی ضخیم درست شدند. چیزی که باعث می گردد فرد پرنده با این لباس بالا بماند این است که این نایلون ها سطحی را بین پاها و زیربازوها ایجاد می نمایند. تجربه این ورزش مهیج تنها زمانی برای شما امکان پذیر است که یک چتر باز حرفه ای باشید و تا به امروز صدها بار در زندگی خود با چتر پریده باشید. در این ورزش فرد باید قبل از پرواز اصلی چند پرش تمرینی در ارتفاعات کمتر داشته باشد اگر این مرحله پیروزیت آمیز بود آن وقت باید لباس بپوشد و باز هم در ارتفاعات کمتر پرش امتحانی انجام دهد در صورتی که باز هم پیروز شد حالا نوبت به پرواز اصلی می رسد. برای پرواز، شخص معمولا از روی ساختمان های بلند، صخره ها و یا هواپیمای چتربازی می پرد، چند متری را سقوط می نماید تا کم کم سرعت کافی پیدا نموده و نیروی بال هایش اضافه گردد، حالا در این زمان می تواند چند دقیقه ای پرواز کند نهایتا در هنگام پایین آمدن لحظه آخری که فرد در حال فرود است چتری باز می گردد و آرام فرود می آید.

یک فرد آمریکایی در سال 2011 طولانی ترین پرش را داشته است او در این پرواز از یک کوه 7.5 کیلومتری پرید و توانست 3 دقیقه و 20 ثانیه پرواز کند. این ورزش بیشتر در آمریکا انجام می گردد و ناگفته نماند که خطرات زیادی هم دارد ولی اگر فرد تجربه کافی برای چتر بازی را داشته باشد این خطرات به حداقل می رسد پس اگر دلتان می خواهد پرواز با این لباس های بالدار را امتحان کنید از الان دست به کار شوید و چتربازی را یاد بگیرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 115

به "هیجان پرواز با لباس بالدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان پرواز با لباس بالدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید