مشخصات فنی رانا پلاس اعلام شد

به گزارش خبر آزمون، رانا پلاس با دریافت تغییراتی ظاهری در داخل و خارج از کابین و بعلاوه دریافت یک سری امکانات بیشتر، به عنوان محصولی تازه در سبد محصولات قابل عرضه گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفته است. رانا پلاس با وجود اینکه فیس لیفت رانا محسوب می گردد، اما بهتر است آن را نسخه ارتقایافته رانا بدانیم؛ چراکه هم استاندارد آلایندگی موتورش بهترو هم به امکانات بیشتری مجهز شده است.

مشخصات فنی رانا پلاس اعلام شد

این خودرو به پیشرانه 1.6 لیتری TU5 مجهز است. این پیشرانه با استاندارد آلایندگی یورو 5 بر روی رانا پلاس نصب می گردد و 105 اسب بخار با گشتاور 142 نیوتن متر را به جعبه دنده 5 سرعته دستی منتقل می نماید.

بیشتر بخوانید: مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما 6 دنده اعلام شد

گرافیک چراغ های جلو و عقب این خودرو تغییر نموده و به دی لایت نئونی مجهز شده است. بعلاوه قاب آینه ها تغییر نموده است و حالا راهنمای LED هم دارند. هم رنگ شدن دستگیره ها و زه جانبی با رنگ بدنه، طرح نو جلوپنجره و تغییر قالپاق ها از دیگر ویژگی های نو رانا پلاس است.

2 کیسه هوا، ترمزهای دیسکی جلو، ترمز کاسه ای عقب، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، رینگ فولادی، سنسور پارک عقب، جایگاه های مشابه به پژو 207i، شیشه ها و آینه های برقی و … ازجمله امکانات رانا پلاس به شمار میرود.

بیشتر بخوانید: رانا پلاس و دنا پلاس با جعبه دنده 6 سرعته فراوری می شوند

مانند طراحی بیرونی خودرو در قسمت داخل کابین هم تغییراتی حاصل شده و به پویایی بهتر فضای داخل کابین یاری نموده است. بااین حال به ریشه های خود پایبند بوده است و اشتراکات زیادی میان نسخه معمولی و پلاس دیده می گردد. در مقایسه با نسخه معمولی، اولین چیزی که با ورود به داخل کابین رانا پلاس توجه شما را به خود جلب می نماید، غربیلک فرمان نو با کلیدهای روی آن خواهد بود. مورد دیگر صفحه کیلومتر نو رانا پلاس است که الگوهای طراحی دور موتور و کیلومترشمار آن تغییر نموده و یک صفحه نمایشگر دیجیتال بزرگ تر هم در مرکز آن قرار گرفته است. تفاوت بزرگ دیگر را می توان در قسمت بالای داشبورد مشاهده کرد که دیگر جای خالی قسمت بالای داشبورد رانا پر و از نمایشگری دیجیتال برای نشان دادن شرایط خودرو، ساعت و دمای محیط استفاده شده است.

رانا پلاس در بحث فنی (نه بحث قیمتی)، در کلاس سدان های B واقع شده است. در این دسته، خودروهایی مانند پژو 206 صندوقدار، پژو 207i صندوقدار، ساینا، یاریس صندوقدار و … قرار دارند. در بحث قیمتی، رانا پلاس رقیب سمند LX، پژو 206 صندوقدار، پژو 206 تیپ 5 و پژو پارس سال است.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 239

به "مشخصات فنی رانا پلاس اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی رانا پلاس اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید