لژیونر مشهور ایرانی در عصر نو!

به گزارش خبر آزمون، علی قلی زاده در هفتمین ماه از سال میلادی 2018 با انتقالی به ارزش 300 هزار یورو، از سایپا راهی شارلروا شد تا روز های جدیدی را در فوتبال اروپا شروع کند. او از همان سال هم به عضویت تیم ملی ایران عایدی، اما یک مصدومیت بدموقع به قلی زاده اجازه نداد در جام جهانی 2018 بازی کند.

لژیونر مشهور ایرانی در عصر نو!

قلی زاده بعد از جام جهانی 2018 و با انتها آسیب دیدگی و همزمان با درخشش در شارلروا به یکی از بازیکنان مهم تیم ملی بدل شد و در سه پست وینگر راست، وینگر چپ و بعلاوه هافبک پشت مهاجم ایفای نقش کرد.

قلی زاده در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 هم یکی از بازیکنان مهم و کلیدی تیم ملی بود که گل های سرنوشت سازی به ثمر رساند و البته با حرکات تکنیکی اش از جمله بازیکنانی بود که گره از کار تیم ملی باز کرد.

درحالی که در جابجایی تابستانی باشگاه های بسیاری از بلژیک و کشور های دیگر برای شکار قلی زاده اقدام کردند، تصمیم او و بعلاوه مدیران باشگاه شارلروا بر این بود که فعلاً در تیم بماند و بعد از جام جهانی و درخشش احتمالی در این تورنمنت، پیراهن باشگاه نوی را بر تن کند. نانت در فرانسه و بشیکتاش در سوپرلیگ ترکیه جدی ترین مشتری های قلی زاده بودند، اما این هافبک 26 ساله تصمیم گرفت در شارلروا بماند و همچنان در لیگ بلژیک بازی کند.

البته شارلروا فصل 2023-2022 لیگ بلژیک را درخشان شروع ننموده و در 3 بازی ابتدایی، دو بار طعم شکست را چشیده و در یک ملاقات هم به پیروزی رسیده تا در جدول رده بندی جایگاه سیزدهم را به خودش اختصاص دهد.

قلی زاده هم در دو بازی روی نیمکت نشسته و به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده و یک بار هم در ترکیب اصلی بوده که گل زده است.

هافبک تیم ملی ایران مقابل یوپن توانست نخستین گل فصل خود را به ثمر برساند. آن هم در روز پیروزی سه بر یک شارلروا مقابل یوپن. او در این سه هفته 118 دقیقه در زمین حضور داشته و به نظر می رسد این دقایق بازی طی هفته های آینده افزایش پیدا خواهد نمود و قلی زاده جای خود را در ترکیب اصلی شارلروا پس خواهد گرفت.

بدون شک یکی از مهم ترین خصوصیات قلی زاده که او را از سایر بازیکنان شارلروا متمایز می نماید، تکنیک بالای او و ریزه کاری هایش است. در تمرین چند روز اخیر شارلروا هم دیدیم که قلی زاده مانند مراسم معارفه بازیکنان در باشگاه های اروپایی، حرکات جذابی با توپ انجام داد و ثابت کرد یکی از بازیکنان تکنیکی نه تنها شارلروا بلکه لیگ بلژیک محسوب می گردد. ویدیویی که شارلروا از حرکات قلی زاده منتشر نموده، هنوز هم واکنش های جالبی را در اینستاگرام رسمی این باشگاه در پی دارد. به عنوان نمونه ونده ولده، یکی از بازیکنان بلژیکی در این باره نوشته: نمره 20 برای قلی زاده. البته من هم یک بازیکن خوب هستم! یک کاربر الجزایری با حمایت از بازیکن هموطن خود در شارلروا این کامنت را منتشر نموده: اما زورگان- بازیکن الجزایری شارلروا- بهتر از شما است.

یکی نوشته شماره 10 واقعی و دیگری با تمجید از قلی زاده گفته که مطمئناً او فنی ترین بازیکن شارلروا محسوب می گردد. یک کاربر هم به انتقاد از قلی زاده پرداخته است: گرت بیل و فیل فودن این چیز ها حالی شان نیست. باید در بازی خوب باشی، حالا هزار تا هم روپایی بزن.

بامزه ترین واکنش را هم یک کاربر ایرانی داشته که نوشته: بیا برنامه عصر نو.، اما علی قلی زاده با انگیزه ای که در تمرینات شارلروا دارد، می کوشد تا برترین کیفیت خود را ارائه بدهد و تکنیک های خود را فقط برای تمرین نگه ندارد. او قطعاً یکی از بازیکنانی محسوب می گردد که کادرفنی تیم ملی حساب ویژه ای روی توانایی هایش باز نموده است.

منبع: ایران ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 249

به "لژیونر مشهور ایرانی در عصر نو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لژیونر مشهور ایرانی در عصر نو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید