آغاز فاز دوم بازسازی مجموعه بناهای تاریخی در محدوده پالایشگاه نفت آبادان

به گزارش خبر آزمون، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر شده، آغاز فاز دوم بازسازی مجموعه بناهای تاریخی در محدوده پالایشگاه نفت آبادان صورت می گیرد.

آغاز فاز دوم بازسازی مجموعه بناهای تاریخی در محدوده پالایشگاه نفت آبادان

سید شمس الدین نوربخش غفاری، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان با اشاره به اینکه فاز اول بازسازی بناهای تاریخی مجموعه نفت سال گذشته به انتها رسیده بود، گفت: فاز دوم عملیات بازسازی آثار تاریخی مجموعه نفت آبادان در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه نمود: با همت و کوشش اداره میراث فرهنگی و با همکاری شرکت پالایش نفت آبادان فاز دوم بازسازی این بناهای تاریخی در آینده نزدیک و با تایید کمیسیون فنی اداره کل میراث فرهنگی استان شروع خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه هدف اصلی اداره میراث فرهنگی حفاظت و بازسازی از بناهای تاریخی است، اضافه نمود: بعلاوه توسعه و رونق گردشگری از هدفهای مهم احیا و بازسازی بناهای تاریخی این شهر است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان تاکید نمود: با سازمانها، ارگانها و نهادهایی که آثار تاریخی در تملک دارند، همکاری لازم را انجام خواهیم داد تا بتوانیم هرچه بیشتر از بناهای تاریخی حفاظت کنیم و خدمات مطلوبی را به گردشگران ارائه دهیم.

نوربخش غفاری اعلام نمود: قدمت و ارزش تاریخی، اجتماعی و فرهنگی آثار تاریخی مجموعه نفت آبادان، این آثار را به یکی از دارایی های مهم تاریخی و فرهنگی کشور تبدیل نموده است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1402 بروزرسانی: 8 مهر 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 427

به "آغاز فاز دوم بازسازی مجموعه بناهای تاریخی در محدوده پالایشگاه نفت آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فاز دوم بازسازی مجموعه بناهای تاریخی در محدوده پالایشگاه نفت آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید