خرید رابیتس عمده با برترین قیمت

به گزارش خبر آزمون، رابیتس به عنوان یکی از پرطرفدارترین ورق های فلزی شناخته می گردد که به علت مزایای خاص خود کاربرد گسترده ای در صنعت و عمران دارد. توجه داشته باشید که برای خرید رابیتس با کیفیت، کافی و به صرفه می بایست یک سری نکات را مد نظر قرار دهید. در ادامه به نکات قابل توجه خرید رابیتس خواهیم پرداخت.

خرید رابیتس عمده با برترین قیمت

رابیتس چیست؟

منظور از رابیتس ورق فولادی است که معمولاً از جنس گالوانیزه بوده و به همین خاطر ضد زنگ و مقاوم است. به طور کلی رابیتس با استفاده از کشش عرضی و پرس ورق گالوانیزه فراوری شده و پس از برش در اختیار مصرف نماینده قرار می گیرد. استفاده از ورق گالوانیزه شبکه ای در رابیتس باعث خواهد شد که کاربرد این ابزار در صنایع مختلف توسعه یابد. در کشور ما معمولا از رابیتس برای ساخت سقف کاذب، گچ کاری، گچ بری، ترمیم و بازسازی دیوار و حتی ساخت مجسمه استفاده می گردد.

بعضی ممکن است تصور نمایند که رابیتس با راویز که یک کلمه عامیانه است متفاوت خواهد بود؛ اما این ایده اشتباه بوده و کلمه رابیز به اشتباه در میان عامه مردم جا افتاده است. منطق استفاده از راویز این است که یک زمینه مناسب برای انجام کار بر روی سطح دیوار، نصب تجهیزات و تاسیسات برقی و مکانیکی و بعلاوه مقاومت در ستون و دیوار ایجاد گردد. رابیتس منجر به یکپارچه شدن دیوارها شده و از ترک خوردگی آنها جلوگیری می نماید.

دسته بندی انواع رابیتس

رابیتس ساختمانی انواع مختلفی داشته که به دو صورت دسته بندی می شوند:

رابیتس بر اساس تعداد ستون

رابیتس از تعداد معینی ردیف یا ستون تشکیل شده که بسیاری بر همین اساس آن را دسته بندی می نمایند؛ به عنوان مثال بعضی متخصصان توصیه مینمایند برای انجام یک عملیات خاص از رابیتس 9 ستون بهره ببرید. بنابراین شما می توانید بر اساس تعداد ستون رابیتس، محصول مناسب را بخرید. البته به دلیل تنوع در فراوری رابیتس، خرید بر اساس تعداد ستون توصیه نمی گردد. در اغلب موارد رابیتس هایی که وزن بیشتری دارند از مرغوبیت بیشتری برخوردار بوده و به ملات کمتری برای جایگذاری احتیاج دارند.

بر اساس وزن

دسته بندی رابیتس بر اساس وزن بسیار محبوب تر و البته کاربردی تر است. انواع رابیتس بر اساس وزن ضخامت متفاوتی دارند که باعث می شوند کاربرد آنها به طور دقیق معین گردد. تعداد ستون هر یک از رابیتس هایی که وزن متفاوتی دارند، ممکن است هر عددی باشد و این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. معمولاً رابیتس هایی که سنگین و ضخیم تر هستند برای ایجاد مقاومت کاربرد دارند و انواع رابیتس سبک، برای انجام کار روی سطوح و یا سبک سازی کاربرد دارند.

مهندسان برای اینکه سازه خود را مطابق با احتیاج خود بسازند، معمولاً وزن هر المان را محاسبه می نمایند. بنابراین محاسبه وزن رابیتس در چنین مواردی کاربردی تر است.

چرا به خرید رابیتس احتیاج داریم؟

معمولا افرادی که از روش های سنتی ساخت سازه آگاهی دارند دلیل اصلی استفاده از رابیتس و کاربردهای آن را نمی دانند. رابیتس در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد که شامل:

رابیتس بندی نما

با توجه به نمای ساختمان و عناصر زیبایی شناختی آن ضروری است به صورت درست از مصالح استفاده کنیم. رابیتس بندی نمای ساختمان به ما یاری می نماید بدون صرف هزینه های اضافی زمینه مناسب برای نماکاری را ایجاد کنیم. بعلاوه راویز باعث افزایش مقاومت و استحکام نما شده و از ترک خوردگی یا شکستگی آن جلوگیری می نماید.

رابیتس بندی سقف

سقف کاذب و کناف کاری به دلیل زیبایی، مقرون به صرفه بودن و قابلیت هایی که دارد هواداران زیادی در میان فعالان حوزه ساختمان دارد. برای ایجاد یک سقف کاذب زیبا و مستحکم ضروری است یک راویز بندی مناسب هم داشته باشید تا بتوانید با اطمینان کامل و سرعت بالا اجزای مختلف سقف کاذب را متصل کنید. رابیتس کاری سقف معمولا شامل نصب میل گرد ساده، نصب رابیتس و گچ کاری می باشد. مزیت رابیتس کاری در سقف این است که به راحتی می توانید تمام نماکاری ها و تجهیزات برقی را به راحتی در سقف نصب کنید.

رابیتس بندی دور ستون

رابیتس بندی دور ستون علاوه بر کاربردی که در زیبایی دارد، به منظور جلوگیری از ترک خوردگی و شکستن ستون های تازه انجام می گردد. رابیتس های با وزن بالا باعث افزایش مقاومت و استحکام ستون ها شده و از هر گونه آسیب به آنها جلوگیری می نمایند. اغلب راویز کاری دور ستون به عنوان یک کار ضروری در نظر گرفته می گردد و به وسیله افراد متخصص انجام می گردد.

مراحل اجرای رابیتس

با توجه به این که ممکن است به نحوه به کارگیری و نصب رابیتس علاقه داشته باشید، در این بخش مراحل اجرای این ابزار را مورد آنالیز قرار می دهیم:

مرحله اول

در مرحله اول میلگرد ساده نصب می گردد؛ این میلگردها به سقف اصلی جوش می خورند تا بتوانند وزن سقف کاذب را تحمل کننند. در این مرحله باید میلگردها به صورت دقیق کنار یکدیگر قرار گرفته و بر اساس طرح مورد نظر خم شوند. این مرحله تاثیر قابل توجهی در ثبات و زیبایی کار ایفا می نماید.

مرحله دوم

در این مرحله رابیتس به محل مناسب متصل می گردد. در این مرحله رابیتس ها با استفاده از جوش یا سیم مفتول گالوانیزه به میلگرد ساده متصل می شوند. این مرحله باید به صورتی انجام گردد که سطح رابیتس کاملا صاف و برای گچ کاری یا نصب سقف کاذب مناسب باشد. استفاده از رابیتس هایی که تعداد ستون زیادی دارند به همین منظور در سقف انجام می گردد.

مرحله سوم

بعد از اینکه رابیتس ها به صورت اصولی نصب شدند، گچ کاری و نصب سقف کاذب انجام می گردد. در ابتدا توری رابیتس با استفاده از گچ پر می گردد و نهایتا به صورت کاملا صاف در می آیند. بعد از گچ کاری سقف کاذب بر اساس طرحی که دارد به راویز متصل می گردد.

برای خرید رابیتس چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

قبل از هر چیزی باید گفت که برای خرید رابیتس مناسب باید از نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه بهره ببرید تا رابیتس دقیقاً متناسب با احتیاج سازه شما باشد. بعلاوه توصیه می گردد از راویز هایی با بیشترین تعداد ستون بهره ببرید. وزن رابیتس باید قبل از خرید معین گردد تا در آینده مسئله ای ایجاد نکند. برای استفاده از راویز در سقف معمولا از میلگرد 10 و راویزهای 13 ستونی استفاده می گردد. شایسته ذکر است که برای خرید عمده رابیتس با قیمت به صرفه می بایست به یک فروشگاه معتبر و نام آشنا مراجعه کنید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 322

به "خرید رابیتس عمده با برترین قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید رابیتس عمده با برترین قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید