تولید نمایشگر پارچه ای که به جای لباس قابل استفاده است

به گزارش خبر آزمون، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این نمایشگر پارچه ای مملو از ال ای دی، حسگرها و ابزار ذخیره سازی انرژی است و می تواند با استفاده از فرآیندهای تولید صنعتی موجود ساخته شود.

تولید نمایشگر پارچه ای که به جای لباس قابل استفاده است

پارچه ها و منسوجات هوشمندی که در سال های اخیر رونمایی شده اند، کم نبوده اند، از جمله پارچه هایی که انرژی را از نور خورشید و حرکت جذب می کنند و برخی که می توانند در لباس ها گنجانده شوند تا کاربر را گرم یا خنک کنند. اما چند محدودیت در این زمینه وجود دارد. این منسوجات هوشمند معمولاً فقط می توانند یک کار را انجام دهند و تولید آنها اغلب یک فرآیند سخت است. هدف از تولید منسوجات هوشمند نو حل هر دوی این مسائل است.

این پارچه نو از ال ای دی های مبتنی بر فیبر تشکیل شده که می توانند از طریق چندین دستگاه ورودی از جمله حسگرهای نور، لمس و دما، آنتن فرکانس رادیویی، ماژول حسگر زیستی و سیستم ذخیره انرژی فعال شوند. منسوجات هوشمند حاصل می توانند تصاویر یا رنگ های مختلفی را بر اساس ورودی آن دستگاه ها نمایش دهند.

برای مثال، می توان محصول نهایی را در قالب پرده های باریک لمسی، فرش هایی که با عبور مردم از روی آن ها انرژی ذخیره می کنند، یا پیراهن هایی که در واکنش به تغییرات دما روشن می شوند، ساخت.

از آنجا که تمام قطعات الکترونیکی در پارچه نو در درون الیاف تعبیه شده اند، می توان آن ها را به هر شکلی که لازم است بافته و عرضه کرد. مقاومت در برابر کشش و ضربه مزیت دیگر این نمایشگر پارچه ای است. اجزای این محصول با استفاده از چسب های رسانا و جوش لیزری به هم متصل شده اند. نتیجه نهایی، منسوجات هوشمندی است که می توان آنها را در مقیاس های بزرگ تر با استفاده از فرآیندهای استاندارد تولید منسوجات تولید کرد.

از این طریق می توان به نسل نوی از دستگاه ها و سیستم های هوشمند دست یافت و به زودی می توان دستگاه های اینترنت اشیای هوشمند و مستقل از انرژی را تولید کرد که کاربردهای بسیار متنوعی خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 136

به "تولید نمایشگر پارچه ای که به جای لباس قابل استفاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید نمایشگر پارچه ای که به جای لباس قابل استفاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید