تبدیل نوار چسب به ژنراتور برق!

به گزارش خبر آزمون، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، عملکرد این ژنراتورها برای فراوری برق با نسخه های پیچیده تر قابل مقایسه است.

تبدیل نوار چسب به ژنراتور برق!

ژنراتورهای برق تماسی با توانایی تبدیل اصطکاک به اندازه اندکی الکتریسیته احتمالا در آینده در لباس هایی به کار می روند که حرکت فرد را به برق تبدیل می نمایند یا در ایمپلنت های مغزی بدون باتری و موارد دیگر به کار می روند.

تا به امروز نسخه های متعددی از ژنراتورهای برق تماسی با توجه به این دیدگاه ساخته شده که بعضی مواد هنگام مالش با ماده ای دیگر دارای بار الکتریکی می شوند مانند بادکنک و مو. طبق تحقیق نو طرح های مذکور شامل تنظیماتی پیچیده برای قطعات گرانقیمت هستند و بعلاوه اندازه برق محدودی فراوری می نمایند.

گروهی از محققان دانشگاه آلاباما به رهبری گانگ وانگ اکنون یک نسخه ساده تر ابداع نموده اند. ژنراتور این پژوهشگران براساس تحقیقات قبلی ساخته شده که نشان می دهد این سیستم را می توان از نوار چسب، پلاستیک و فلز ساخت. اما آنها قطعات ژنراتور را طوری کنار یکدیگر قرار دادند که عملکرد آن با ژنراتورهای پیچیده تر و گرانقیمت تر برابری می نماید.

طرح اصلی ژنراتور برق تماسی شامل یک نوار چسب دو طرفه یک ورقه پلاستیک است که بین دو صفحه آلومینیوم قرار گرفته است. فشار این صفحات روی یکدیگر و جدا کردن آنها از یکدیگر به طور لحظه ای نوعی جرقه ایجاد می نماید و اندازه فشاری که به طور مستقیم به کار می رود روی اندازه برق فراوریی تاثیر می گذارد.

یک نسخه از ژنراتور شامل دوالکترود برای فراوری برق با تراکم 169.6وات به ازای هر مترمربع به کار گرفته شد که به گفته تیم 47 درصد بیشتر از طرح های قبلی بود.

محققان در آزمایش ها از ژنراتور برای روشن کردن400 چراغ ال ای دی تنها با فشار لایه ها روی یکدیگر ستفاده کردند.

روشن کردن چراغ های ال ای دی یا دستگاه های الکترونیکی کوچک دیگر فقط یکی از کاربردهای ژنراتور برق تماسی است. با استفاده از آن در سطوح چوبی می توان انرژی راه رفتن را جذب، برق مورد احتیاج سمعک را تامین و نمایشگرهای لمسی برقی را روشن کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 300

به "تبدیل نوار چسب به ژنراتور برق!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل نوار چسب به ژنراتور برق!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید