تایید شد؛ خداحافظی تلخ استقلال با لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش خبر آزمون، مدیران استقلال در کوشش بودند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا را متقاعد نمایند که بدهی به خاطر بعضی مسائل تحریمی پرداخت نشده اما از ابتدا هم تعیین بود که چنین توجیهی مورد قبول AfC قرار نخواهد گرفت.

تایید شد؛ خداحافظی تلخ استقلال با لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش خبرنگاران بعد از انتها مهلت بارگذاری مدارک معین تکلیف باشگاه استقلال با طلبکاران خارجی و داخلی خود از جمله مطالبات آندره آ استراماچونی در روز 11 فروردین ماه ، رسانه ها از حذف رسمی استقلال از لیگ قهرمانان آسیا خبر دادند. موضوعی که با توجه به فرجه معین شده برای تکمیل مدارک کاملا بدیهی بود.

با گذشت زمان و پیش رفتن ماجراهای مربوط به باشگاه استقلال اما مسئولان این باشگاه اظهارنظرهایی داشتند که حذف استقلال از آسیا هنوز قطعی نشده و فرصت هایی وجود دارد. مدیران استقلال در کوشش بودند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا را متقاعد نمایند که بدهی به خاطر بعضی مسائل تحریمی پرداخت نشده اما از ابتدا هم معین بود که چنین توجیهی مورد قبول AfC قرار نخواهد گرفت.

برای پیگیری اتفاقات مربوط به استقلال و پرسپولیس امروز جلسه ای در مجلس با حضور مهدی تاج، حجت کریمی و رضا درویش برگزار گردید. مهم ترین موضوع این جلسه به حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اختصاص داشت و بعد از آنالیز های انجام شده، محمدمهدی فروردین رییس فراکسیون ورزش مجلس در مصاحبه ای آب پاکی را روی دست طرفداران و بعلاوه مسئولان باشگاه استقلال ریخت.

فروردین در این خصوص گفت: در بحث حضور استقلال در آسیا آنطور که دوستان اشاره می کردند امیدهایی هست، باید بگویم طبق توضیحات ایشان سال جاری دیگر امیدی نیست. امیدواریم برای آینده آنالیز دقیق تری گردد و مکانیزم معینی ایجاد گردد تا شاهد این داستان ها نباشیم.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال هم در انتها جلسه امروز صحبت های فروردین را به شکل دیگری تایید کرد: استقلال به زعم من مسائلش پیچیده است؛ آن تاریخ 31 خرداد که می گویند تاریخی است که حذف را اعلام می نمایند. زمان اعلام آن موقع است. البته من این اتفاقات را متوجه کسی نمی دانم؛ کار بسیار خوبی که آقای کریمی و دیگران می نمایند جلوی ضررهای بیشتر را می گیرند.

حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال نیز صحبت هایی انجام داد. او اگرچه بازهم خبر رسمی حذف استقلال از لیگ قهرمانان نداد اما بسیار ناامید صحبت کرد: از نمایندگان مجلس بابت برگزاری این جلسه تشکر می کنم. بیشتر هم به خاطر قضیه استقلال و نگرانی طرفداران بود. یکسری کارهایی که باید انجام می شد، انجام نشده و زمان خورده و این رخ داده و تا الان طول کشید. بیشتر آن بدهی ها از چندین سال قبل است. الان هم آنالیز می کنیم. بارگذاری ها را انجام می دهیم و هر اتفاقی بیفتد، اعلام می کنیم.

با این تفاسیر مسئولان دخیل در ماجرای دریافت مجوز حرفه ای حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا 2024 را امری محال می دانند و بسیار بعید است کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس ادعاهای مسئولان باشگاه بخواهد تصمیمی بگیرد که با استانداردهای خود تطبیق ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 365

به "تایید شد؛ خداحافظی تلخ استقلال با لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید شد؛ خداحافظی تلخ استقلال با لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید