تاثیر مثبت ریزش رمزارزها بر بورس، افت قیمت دلار چقدر احتمال دارد؟

به گزارش خبر آزمون، به گزارش خبرنگاران، به طور کلی بازار سهام هفته گذشته را در نیمه اول منفی و در نیمه دوم خنثی پشت سر گذاشت. عرضه اوراق دولتی، ادامه فرایند قیمت گذاری دستوری، قطع گاز صنایع و تصویب قانون عجیب آزادسازی واردات خودرو از جمله عواملی بودند که بورس را تحت تاثیر قرار دادند.

تاثیر مثبت ریزش رمزارزها بر بورس، افت قیمت دلار چقدر احتمال دارد؟

اگر چه نهایتا بازار سهام هفته چهارم آبان ماه را سبز به اتمام رساند اما حجم معاملات به شدت پایین بود. از طرف دیگر شاخص کل در مقایسه با هفته سوم افت 3.1 درصدی داشت. حال باید دید با این شرایط، بورس آخرین شنبه آبان را چگونه خواهد گذراند؟

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: در هفته ای که گذشت دلار تقریبا یکی از پرنوسان ترین هفته های خود را پشت سر گذاشت. اخیرا صحبت هایی پیرامون آزادسازی منابع ایران شده است. احتمال تزریق این منابع به بازار برای کنترل قیمت وجود دارد. در نتیجه ارز افت معقولی را تجربه خواهد نمود. این یکی از مهمترین عواملی هست که می تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر عدم قطعیت در مذاکرات و تصویب قوانین نامفهوم از سوی مجلس به خصوص در زمینه قیمت خودرو می تواند به ناآرامی ها در بازار سرمایه دامن بزند. تنها نکته مثبت برای بازار سهام، بازار کریپتوکارنسی ها است. این بازار طی چند روز اخیر شاهد ریزش نسبتا زیاد بوده و احتمال اینکه از این بازار پولی وارد بورس گردد وجود دارد.

این کارشناس بازار سهام اعلام کرد: معاملات کریپتو به تازگی توانسته در سایر بازارهای اقتصادی از جمله بورس تاثیرگذار باشد و وزن و قدرت بیشتری نسبت به قبل دارد.

آخرین پیش بینی های بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش بینی بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 40

به "تاثیر مثبت ریزش رمزارزها بر بورس، افت قیمت دلار چقدر احتمال دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مثبت ریزش رمزارزها بر بورس، افت قیمت دلار چقدر احتمال دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید