برداشت موز در سیستان و بلوچستان از مرز 125 هزار تن فراتر رفت

به گزارش خبر آزمون، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 125 هزار تن موز سال جاری از سطح سه هزار هکتار از باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

برداشت موز در سیستان و بلوچستان از مرز 125 هزار تن فراتر رفت

اردشیر شهرکی اظهارداشت: حدود پنج هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی ادامه داد: دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب بیشترین سطح زیر کشت موز سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت های کشاورزی منطقه تاکید نمود: این استان رتبه نخست فراوری و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود نموده است.

وی اظهارداشت: پیش بینی می گردد سال جاری بیش از 150 هزار تن موز از سطح سه هزار هکتار باغات استان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف گردد.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در فراوری محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

فراوری محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های بعضی منطقه ها این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک، زرآباد، دشتیاری و چابهار در هر سال توان فراوری 2 بار محصول را دارند.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 295

به "برداشت موز در سیستان و بلوچستان از مرز 125 هزار تن فراتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت موز در سیستان و بلوچستان از مرز 125 هزار تن فراتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید