این گاو سالی 18 تن شیر می دهد!

به گزارش خبر آزمون، محققان چینی 3 ابر گاو شبیه سازی نموده اند که قادر به فراوری اندازه قابل توجهی شیر هستند. آن ها می توانند سالانه 18 تن شیر فراوری نمایند.

این گاو سالی 18 تن شیر می دهد!

به گزارش مهر، این حیوانات می توانند وابستگی چین به دام های خارجی را کاهش دهند. محققان دانشگاه علوم کشاورزی، جنگلداری و فناوری نورث وست چین 3 گوساله را در منطقه نینشیا کلون کردند و پرورش دادند.

3 گوساله مذکور از گاو های نژاد هلشتان فریژن کلون شده اند که در اصل هلندی هستند و می توانند سالانه 18 تن شیر (یا 100 تن شیر در طول عمرشان) فراوری نمایند.

چنین رقمی 1.7 بار بیشتر از میانه شیری است که 2021 میلادی در آمریکا فراوری شده است. نخستین بار در 30 دسامبر 2022 میلادی تولد گوساله های مذکور اعلام شد. به علت وزن 56.7 کیلوگرم، آن ها با سزارین به جهان آمدند.

محققان برای فراوری گوساله های مذکور 120 جنین را کلون کردند که از سلول های گوش گاو هایی با قدرت فراوری شیر زیاد به دست آمده بودند. آن ها جنین های رویان را در بدن گاو های جایگزین قرار دادند.

جین یاپینگ محقق ارشد پروژه گفت اکنون برنامه ای بلندپروازانه برای فناوری نو دارد. او در این باره گفت: ما تصمیم داریم با صرف 2 تا 3 سال گله ای شکل دهیم که بیش از هزار ابر گاو را تشکیل دهد و مبنایی مستحکم برای مقابله چین با وابستگی به گاو های خارجی شیرده باشد و اختلال در زنجیره فراوری را برطرف کند.

در حال حاضر چین 70 درصد گاو های شیرده خود را از خارج کشور وارد می نماید.

در اوایل 2022 میلادی گروهی از محققان کالج هوش مصنوعی در دانشگاه نانکای چین یک روش کاملا اتوماتیک برای مهندسی کلون سازی خوک ها ابداع کردند. برای نخستین بار با یاری این روش و بدون دخالت انسان، 5 بچه خوک سالم به وسیله یک مادر جایگزین به دنیا آمدند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 339

به "این گاو سالی 18 تن شیر می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گاو سالی 18 تن شیر می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید