آسانسورهایی که تبدیل به جاذبه گردشگری شده اند

به گزارش خبر آزمون، خبرگزاری صدا و سیما/ این خبر پیرامون آسانسورهایی که تبدیل به جاذبه گردشگری شده اند، برای شما نگارش شده است.

آسانسورهایی که تبدیل به جاذبه گردشگری شده اند

آسانسور آکوادام، آلمان

اگر در برلین سری به هتل رادیسون بلو بزنید، در لابی آن متوجه یک تنگ سیلندری شکل غول پیکر خواهید شد که چشمان هر بازدید کننده ای را به خود خیره نموده است. در این آکواریوم 25 متری 1.000.000 لیتر آب و 1500 ماهی از 50 گونه مختلف وجود دارد، اما نکته ای که برای ما اهمیت دارد، آسانسوری است که از مرکز این آکواریوم عبور می نماید و چشم انداز ای استثنایی با هر بار بالا و پایین رفتن نمایش می دهد.

آسانسور بیلانگ، چین

احتملا اگر پیش خود می خواستید بزرگترین آسانسور جهان را حدس بزنید، آسانسور برج خلیفه، بلند ترین برج جهان یکی از کاندید های اصلی شما بود. اما این لقب در واقعیت به آسانسور بیلانگ (bailing) در چین اختصاص می یابد که بیش از 300 متر ارتفاع دارد. این آسانسور در پارک ملی ژانگجیاجی چین ساخته شده و چشم اندازی بی نظیر در اختیار گردشگران می گذارد.

آسانسور برج خلیفه، امارات

همانطور که در تیتر های قبلی اشاره شد آسانسور برج خلیفه، طولانی ترین آسانسور جهان نیست، اما دو رکورد منحصر بفرد دیگر دارد؛ نخست اینکه آسانسور برج خلیفه سریع ترین آسانسور در جهان است و 35.4 کیلومتر بر ساعت حرکت می نماید. این موضوع سبب شد که این آسانسور از طبقه همکف تا آخرین طبقه را در کمتر از 90 ثانیه پشت سر بگذارد. دوم اینکه آسانسور برج صاحب خلیفه بزرگترین آسانسور داخلی در جهان است.

بیشتر بخوانیدبرج خلیفه دبی را بشناسید | شاهکار معماری جهان

فالکرک ویل، اسکاتلند

چرخ فالکرک یا فالکرک ویل (Falkirk Wheel) بر خلاف موارد این مطلب ارتفاع زیادی ندارد و تنها تا 8 طبقه بالا می رود، اما آنچه این آسانسور را خاص می نماید، سازوکار منحصر بفرد آن است. این آسانسور مخصوص قایق ها ساخته شده و یک قایق بزرگ با تمامی سرنشینانش را از کانال عبور می دهد. فالکرک ویل تنها آسانسور ساخته شده برای قایق ها است.

اسکای ویو، سوئد

ساختمان آویچی آرنا که به عنوان بزرگترین ساختمان کروی جهان شناخته می گردد دارای یکی از جالب ترین آسانسور های جهان است. آسانسور ساختمان آویچی که با نام اسکای ویو (Skyview) شناخته می گردد، در بخش بیرونی ساختمان ساخته شده و به تبعیت از شکل کروی آن، آسانسور آسکای ویو نیز همچون یک مدار به دور ساختمان حرکت می نماید و می چرخد.

آسانسور تاریخی، ترکیه

آسانسور تاریخی ازمیر ترکیه یک آسانسور 51 متری است که در قرن 19 میلادی ساخته شد. این بالابر علاوه بر قدمتش، نمای بسیار زیبا و 180 درجه از شهر ازمیر در اختیار گردشگران می گذارد.

آسانسور هامتشواند، سوئیس

هامتشواند (Hammetschwand) یکی دیگر از مرتفع ترین آسانسور های جهان است که از دور شبیه به یک قلعه باریک و مرتفع است. اما زمانی که به آخرین ایستگاه آسانسور برسید چشم انداز ای خارق العاده از شبه جزیره اننتبورگن و دریاچه لوسرن در مقابلتان خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 107

به "آسانسورهایی که تبدیل به جاذبه گردشگری شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسانسورهایی که تبدیل به جاذبه گردشگری شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید