کشف روستای گمشده 1500 ساله

به گزارش خبر آزمون، باستان شناسان بقایای یک روستای گمشده 1500 ساله را در قلب مکزیکوسیتی کشف کردند.

کشف روستای گمشده 1500 ساله

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، باستان شناسان بقایای گم شده یک روستای تئوتیئواکان به همراه چند گور را در قلب مکزیکوسیتی ، مرکز کشور مکزیک کشف نموده اند.

سرامیک هایی که در اطراف این محوطه باستانی کشف شده، نشان می دهد قدمت این روستا به حوالی 450 تا 650 میلادی بازمی شود و احتمالا محل سکونت هنرمندان و صنعتگران بوده است.

خوان کارلوس کامپوس وارلا ، یکی از باستان شناسان مؤسسه ملی تاریخ و انسان شناسی مکزیک (INAH) که سرپرستی گروه کاوشگران این اکتشاف را نیز برعهده داشته، ضمن غافلگیرکننده خواندن این کشف، شرح داد: این اکتشاف نشان می دهد که 1300 سال قبل جزایر داخل دریاچه تشکوکو، که مکزیکوسیتی روی آن (بعد از تخلیه دریاچه) تأسیس شد، قبلاً محل سکونتگاه دائمی مردمی بوده است که از منابع اطراف دریاچه استفاده می کردند.

به گفته کامپوس وارلا، این سکونتگاه ممکن است در طول روستایی شدن تئوتیئواکان (Teotihuacan)، یک کلان شهر باستانی که در ارتفاعات مرکزی مکزیک کنونی بین سال های 100 تا 650 پس از میلاد شکوفا شد، شکل گرفته باشد. این روستا در 40 کیلومتری جنوب غربی تئوتیئواکان واقع شده و احتمالا یکی از چندین سکونتگاه کوچکی بوده است که مردم آن در دوران اوج تئوتیئواکان به وسیله کشاورزی و ماهیگیری امرار معاش می کردند. این سکونتگاه ها با تئوتیئواکان روابط تجاری خود را حفظ کردند و اکتشافات تازه نقش این سکونتگاه ها را در شبکه تامین احتیاجات شهر آشکار کرد.

باستان شناسان معتقدند این اکتشاف از این نظر نادر است که در یک بافت کاملاً شهری اتفاق افتاده است که در آن احتمال یافتن شواهد باستان شناسی مرتبط با فرهنگ تئوتیئواکان بسیار کم بود.

باستان شناسی به نام فرانسیسکو گونزالس رول، نخستین سرنخ ها از وجود این روستا را در دهه 60 میلادی و در جریان ساخت و ساز در مرکز مکزیک کشف کرد. گونزالس رول براساس سرامیک هایی که در این محل کشف کرد، در آن موقع این فرضیه را مطرح نمود که ساکنان آن ماهیگیران و گردآورندگان مستقل بودند. اکتشافات اخیر این موضوع را تایید کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1402 بروزرسانی: 19 مرداد 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 411

به "کشف روستای گمشده 1500 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف روستای گمشده 1500 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید