پیدا شدن یک سیارک عجیب و غریب در آسمان ، عکس

به گزارش خبر آزمون، ایسنا نوشت: ناسا به تازگی یک سیارک عجیب و غریب را رصد نموده است که طول آن سه برابر عرض آن است.

پیدا شدن یک سیارک عجیب و غریب در آسمان ، عکس

سیارک ها اغلب ظاهری تقریبا کروی دارند، اما بعضی از آن ها در اشکال و مقدار های عجیب و غریبی ظاهر می شوند. از سیارک ریوگو(Ryugu) که ظاهری شبیه به فرفره دارد گرفته تا سیارک کلئوپاترا که شبیه به یک استخوان است. این تکه های سنگی که به دور خورشید می چرخند می توانند از یک متر تا به مقدار سیارات کوتوله عرض داشته باشند.

اکنون مورد جدیدی به این مجموعه عجیب اضافه شده است و ناسا به تازگی خبر از رصد سیارکی داده است که طول آن سه برابر عرض آن است.

لنس بنر(Lance Benner)، دانشمند اصلی آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا که به راهنمایی این رصدها یاری کرد، در بیانیه ای گفت: در میان 1040 جرم نزدیک به زمین که به وسیله رادار سیاره ای تا به امروز مشاهده شده، این یکی از بلندترین اجرامی است که دیده ایم.

این سیارک که در سال 2011 کشف شد با عنوان 2011 AG5 شناخته می گردد. 2011 AG5 در روز سوم فوریه به زمین نزدیک شد و به اخترشناسان این فرصت را داد تا از نزدیک نگاهی به آن بیاندازند. اگرچه هیچ خطری از سوی این سیارک سیاره ما را تهدید نمی کند، اما از آنجا که از فاصله 1.1 میلیون مایلی گذشت، به مقدار کافی نزدیک بود که بتوان با استفاده از رادار آن را مشاهده کرد.

رصدها نشان دادند که این سیارک دراز و نازک و به مقدار ساختمان امپایراستیت است و 1600 فوت(487 متر) طول و 500 فوت(152 متر) عرض دارد. به چشم انسان، این سیارک رنگ سیاه زغالی دارد.

مشاهدات بعلاوه به اصلاح مدار این سیارک یاری کرد. اطلاعات در خصوص مدار سیارک به وسیله مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا(CNEOS) که گروهی هستند که سیارک هایی را که ممکن است به زمین نزدیک شوند را ردیابی می نمایند، استفاده می گردد. این سیارک هر 621 روز یک بار به دور خورشید می چرخد و تا سال 2040 دیگر از زمین بازدید نخواهد کرد، اما زمانی که این کار را انجام دهد نزدیک تر از قبل خواهد بود اگرچه هنوز آن قدر نزدیک نیست که خطری ایجاد کند، اما مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا آن را زیر نظر خواهد گرفت.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 344

به "پیدا شدن یک سیارک عجیب و غریب در آسمان ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا شدن یک سیارک عجیب و غریب در آسمان ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید